Cuma, Şubat 08, 2008

ÖZGÜRLÜK

Özgürlük!
Nedir? Ya da nasıl tanımlanabilir?
Gerçek anlamda özgürlük varmıdır? olmalımıdır?
Ne kadar özgür olunabilinir? Sınırları olmalımıdır?
Sınırları konulmayan özgürlük gerçek özgürlükmüdür?
Sınırsız özgürlük gerçek özgürlük ise, niye altında yine özgürlük ezilir?

Doğada hiç bir canlı doğumundan ölümüne kadar gerçek anlamda özgür olamaz. Özgürlük bazen cümlelerin arasına serpiştirilen süslü sözcük olarak çıkar karşımıza.
" ohh özgürlüğümün tadını çıkardım"
" kuşlar gibi özgürdüm bugün"
" hiç bir sorumluluğum yok çok özgürüm" gibi

Kim diyebilir " ben çok özgürüm, özgürlüğümün sınırları yok" diye.
Söyleyebilirmisin dilindekileri? yazabilirmisin düşündüklerini? bağırabilirmisin istediğin yerde istediğin zamanda yüreğindekileri.
Çok kişi "evet" der. Der de kıyısından köşesinden kendine sakladıkları olmaz mı? Ya da çekinceleri. Kendimizden bile kendimizi saklarız çoğukez. Düşüncelerimize bile sınır koyarız zaman zaman.
Aslında düşündüğümüz kadar özgürüzdür. Özgürlüğü düşündüğümüz gibi yaşasak kendimiz bile korkarız düşüncelerimizden.

Çok yönlüdür özgürlük kavramı, hangi yönünden girersen gir hapseder kendine çıkamassın içinden.
Son paranla pasta alıp yemek, eve yürüyerek gitmekmidir? özgürlük
Canını sıkan birine alabildiğine küfür etmek mi? Okulun bitiş zilimi? İş çıkış saatimi
Tv kumandasını ele geçirip istediğin kanalı seyredebilmek, kapıyı çarpıp istediğin yere gitmek , kimseye hesap vermemekmidir?

Yoksa!
Her istediğini yapabilmekmidir?
Sevdiğinin yerine ölmek istesen ölebilirmisin?
Sevdiğinin hastalığını yüklenebilirmisin?
İstiyorsun diye yıldızları toplıyabilirmisin?
Ölüme direnebilirmisin?
Doğa yaratılışda sınır koymuştur istediğini yapmaya.

Savaşmıdır, barışmıdır ? yoksa yok etmekmidir özgürlük?
Birilerinin özgürlüğü, diğer birilerinin özgürlüğünün kısıtlanması değilmidir?
Kurt kuzu hikayesi, kuzunun hayatını kurtarmaya çalışan çoban kuzuya göre kurtarıcı, kurda göre özgürlüğünü kısıtlayandır. Örümcek istediği yerde yuva yapamaz, kuşlar özgürce uçarken avlanma korkusu yaşar. Ya da eşek sırtına vurulan onca yükü taşımak ister mi? Ağaç kökünden ayrı bir yaşam seçemez. Yabani ot çimlerin arasından başını uzatamaz. Bu durum da kimdir özgür olan?

Özgürlüğün en lüksü de vazgeçiştir.
Özgürcene vazgeçersin özgürlüğünden.

Çok gerilerde kalan, herşeyi bırakıp gitmek istediğim bir günde özgürlüğü sorgulamıştım. Seçeceklerim yada vazgeçeceklerim.
Hangisiydi özgürlük? Ufak bir şiirle çözmüştüm kendimce.

Özgürlüğü sorguladım bugece
Seçişmiydi vazgeçişmiydi
Anlamını yitirmişti sözcük
Tersten okudum aklım iyice karıştı
Bende hecelere böldüm
ÖZ dedim kök'tü, ben'di
GÜR dedim güç'tü, yoğun'du
Anladım
LÜK ise bir takıydı
Onuda geceye bıraktım

Yaşamın kıyısında halen sorar kendine, sınırlarını koyabilmekmidir özgürlük?

16 yorum:

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Ne denebilir ki, kim tam anlamıyla özgür olduğunu iddia edebilir? Şiirinizle noktayı koymuşsunuz. Harika. Yüreğinize sağlık.:)

Admin dedi ki...

MERHABA SEVGILI ARKADASIM,
HER YAZDIGINIZ YAZIYI COK DIKKATLICE HIC BIR SEYI ATLAMAMAYA CALISARAK BUYUK BIR KEYIFLE OKUYORUM. O KADAR DOGRU VE GERCEKKI YAZDIKLARINIZ, BEN EKLEYECEK TEK CUMLE DAHI BULAMIYORUM. SIIR HARIKA.
SAGLIKLI VE NESELI BIR HAFTA DILERIM, SEVGILERIMLE...

Tabiat Ana dedi ki...

sevgili yaşamın kıyısında
kendin koyduğun sınırları yine kendin aşmakta olabilirmi özgürlük??
sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

aman yarabbi çok hoş bir siteye yolum düştü.sizi bulmak çok güzel.yazılarınızdan büyük keyif alarak okudum.son bir saatimin nasıl geçtiğini anlamış değilim.
bundan sonra müdavimleriniz arsındayım. ne kadar özgür olunabilirse...
özgürlük bence hiçbir zaman sadece ve sadece kendi kendinle alakalı değildir... Emine

Ebru Oğuş dedi ki...

yok ben çıkamam bu işin içinden, zaten nedir özgürlük diye düşünüp duruyorum günlerdir?? iyice karıştı kafam sevgili yaşamın kıyısında.. her kelimende haklısın, her cümleyi başımı evet der gibi sallayarak bitirdim.. nedir özgürlük gerçekten bilemedim..

Butterfly dedi ki...

seçişmi yoksa vazgeçişmi olduğunu ben de sorgulamaya başladım bir kaç saattir ve cevabını henüz veremedim, öyle güzel olmuş ki, gözlerim doldu kimi yerlerinde, kimi yerlerinde ise ince ince kanattım kendimi...
yüreğinize sağlık...

Kitaplikkedisi dedi ki...

Çok güzeldi gerçekten ben de katılıyorum sınırlarını koyailmenin bir özgürlük çeşidi olduğuna...Yetinebilmeyi öğrenirsek belki de mutluyuz.

Yaşamın kıyısında dedi ki...

İncegül,
İnsanların birbirini anlaması ne kadar güzel Teşekkürler yorumun için.

Sevgili arkadaşım,
Yanımda olduğunu bilmek çok güzel
Teşekkürler.

Tabiat ana,
Denilebilir, kendini bilen her zaman sınırlarını yine sınırlar dahilinde aşar.

Emine,
Hoş geldin ne güzel sözler teşekkür ederim. Aynı zamanda mahzuru yoksa linkini verirsen bende seni okuyabilmek isterim.

Ebru,
Sende çok kollu özgürlük kavramındasın sanırım. Dedim ama yazını okuduktan sonra gerçek özgürlüğü bulduğunu gördüm.

Butterfly,
Sende benim gibi yap güçlü olmaktır özgürlük de çık işin içinden emin ol rahatlıyacaksın.Ayrıca bende seni okumak isterim.

fz,
Evet seninde dediğin gibi yetinebilmek çok doğru bir kavram.
Yetinebildiğin müddetçe özgür hissedersin kendini.

Hepinize teşekkür ederim
Sevgiyle kalın

Adsız dedi ki...

sevgili yaşamın kıyısı.... sakınca yok tabi ama linkim yok.ben sizlerin yazdıklarınızı okumaktan çok keyif alan biriyim.zaman zaman sorguluyorum yazdıklarınızdan kendimi, zaman zamanda mutlu oluyorum okuduklarım ile ama mutlu olduğum kesin.belki ileriye doğru br linkinde olur.ben her yazılan yazınızda bundan sonra burdayım.kalemine ve yüreğine sağlık.Emine

etki alanı dedi ki...

Seni her geçen gün daha çok seviyorum...
TüTü

Esra dedi ki...

Ozgurluk bir baskasinin ozgurlugunu kisitladigin noktaya kadardir. Kim ki baskasinin ozgurlugune el atar, o zaman o ozgurluk degil asayistir.
Bugunlerde olan "ozgurluk" de tam da budur iste...
:-(

Berrin dedi ki...

çokk güzel yazmışsınız..düşüne düşüne zevkle okudum..
özgürlük 'içinde kalmış gizli bir sırdır' diyorum bende..

Adsız dedi ki...

Bu konuda hepimiz hem fikiriz galiba sınırları olan bir özgürlük bizimkisi..Adı kelimelerin içine sıkışıp kalmış büyüdükçe tüm anlamları daralmış.Emeğinize sağlık sizi okumak keyif..

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Sevgili Emine,
Her zaman beklerim.

Sevgili tütü,
Teşekkürler kalp kalbe karşıymış derler.

Hoşgeldin Esra,
İki Yorumun için de çok teşekkür ederim.
Ne yazık ki seninde dediğin gibi sınırları şımarıkcana aşılan bir zamandayız yani asayiş
Sevgiler.

Sevgili Berrincik,
Teşekkür ederim yorumun için
aynen senin dediğin gibi çok yönlü bu özgürlük kavramı

Sevgili Hüzünbaz,
Birbirlerini anlayan kişilerle konuşmak ne kadar güzel hepinizin yorumları huzur veriyor bana daha tükenmemiş olduğumuzu görüyorum.

Hepinize sevgiler.

sessiz balik dedi ki...

merhaba,
bloguma bıraktığınız hoş yorumlar için öncelikle teşekkür ederim
ben 32 yaşımdayım bu film
( uçurtmayı vurmasınlar ) 13 yaşımda yapılmış ama değişik seferler tekrar gösterildiğinden mi yoksa daha ilk izlediğimde bile beni etkilediğinden mi bilinmez hafızamdadır hep.
ayrıca şunu da belirtmeden geçemiyeceğim bazı şeyleri çocuk ya da genç olsam da farkedip seçmemde babamın etkisi çoktur ,bu film gibi...

sessiz balik dedi ki...

merhaba,
bloguma bıraktığınız hoş yorumlar için öncelikle teşekkür ederim
ben 32 yaşımdayım bu film
( uçurtmayı vurmasınlar ) 13 yaşımda yapılmış ama değişik seferler tekrar gösterildiğinden mi yoksa daha ilk izlediğimde bile beni etkilediğinden mi bilinmez hafızamdadır hep.
ayrıca şunu da belirtmeden geçemiyeceğim bazı şeyleri çocuk ya da genç olsam da farkedip seçmemde babamın etkisi çoktur ,bu film gibi...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...